-
Q
Cosa hè a "certificazione multipla"?
AQuestu hè induve un batch of steel meets more than one specification or grade. Hè un modu di permette à e butteghe di fusione di pruduce l'acciaio inossidabile in modu più efficau, restringendu u numeru di sfarenti tippi d'acciaio. A cumpusizioni chimica è e proprietà meccaniche di l'azzaru ponu scuntrà più di una qualità in u stessu standard o in una quantità di standard. Questu permette ancu à l'azzionisti di minimizzà i livelli di stock.
Per esempiu, hè cumuni per 1.4401 è 1.4404 (316 è 316L) per esse certificatu duale - chì hè u cuntenutu di carbone hè menu di 0.030%. L'acciaio certificatu à i standard europei è americani hè ancu cumuni. -
Q
Chì finiture di superficia sò dispunibili nantu à l'acciaio inox?
ACi sò parechji tippi di finitura di superficia nantu à l'acciaio inox. Qualchidunu di questi sò urigginati da u mulinu, ma assai sò appiicati più tardi durante a trasfurmazioni, per esempiu lucidati, spazzolati, sabbiati, incisi è culurati.
L'impurtanza di a finitura di a superficia in a determinazione di a resistenza à a corrosione di a superficia di l'acciaio inossidabile ùn pò micca esse enfatizzata. Un finitu di superficia rugosa pò effittivamenti abbassà a resistenza di corrosione à quella di un gradu più bassu di l'acciaio inox. -
Q
Puderaghju aduprà l'acciaio inox à alte temperature?
ADiversi tipi di acciaio inox sò usati in tuttu u intervalu di temperatura da l'ambienti à 1100 gradi C. L'scelta di u gradu dipende di parechji fatturi:
A temperatura massima di funziunamentu
Tempu à a temperatura, natura ciclicu di u prucessu
Tipu di atmosfera, ossidante, riducente, sulfurante, carburizzante.
Esigenza di forza
In i standard europei, una distinzione hè fatta trà acciai inossidabili è acciai resistenti à u calore. Tuttavia, sta distinzione hè spessu sfumata è hè utile per cunsiderà cum'è una gamma di acciai.
A quantità crescente di cromu è silicuu conferisce una resistenza à l'ossidazione più grande. A quantità crescente di Nickel conferisce una resistenza di carburizazione più grande. -
Q
Puderaghju usà l'acciaio inossidabile à bassa temperatura?
AL'acciai inossidabili austenitici sò largamente usati per u serviziu finu à a temperatura di l'heliu liquidu (-269 ° C). Questu hè in gran parte dovutu à a mancanza di una transizione chjaramente definita da a frattura duttile à fragile in a prova di resistenza à l'impattu.
A durezza hè misurata impactendu una piccula mostra cù un martellu oscillante. A distanza chì u martellu oscilla dopu l'impattu hè una misura di a durezza. A più corta hè a distanza, u più duru hè l'azzaru chì l'energia di u martellu hè assorbita da a mostra. La durezza è misurata in Joule (J). I valori minimi di tenacità sò specificati per diverse applicazioni. Un valore di 40 J hè cunsideratu cum'è ragionevule per a maiò parte di e cundizioni di serviziu.
L'acciai cù strutture ferritiche o martensitiche mostranu un cambiamentu bruscu da a frattura duttile (sicura) à fragile (insicura) nantu à una piccula diferenza di temperatura. Ancu u megliu di sti acciai mostranu stu cumpurtamentu à a temperatura più altu di -100 gradi C è in parechji casi solu sottu à zero.
À l'inverse, l'acier austénitique ne présente qu'une diminution graduelle de la valeur de la résistance à l'impact et sont encore bien au-dessus de 100 J à -196 °C.
Un altru fattore chì affetta l'scelta di l'azzaru à a bassa temperatura hè a capacità di resistà a trasfurmazioni da austenite à martensite. -
Q
L'acciaio inox hè micca magneticu?
AHè cumunimenti dichjaratu chì "l'acciaio inox hè micca magneticu". Questu ùn hè micca strettamente veru è a situazione reale hè più cumplicata. U gradu di risposta magnetica o permeabilità magnetica hè derivata da a microstruttura di l'azzaru. Un materiale totalmente non magneticu hà una permeabilità magnetica relative di 1. Strutture austenitiche sò totalmente micca magnetichi è cusì un 100% austenitic stainless steel avissi una permeabilità di 1. In pratica, questu ùn hè micca ottenutu. Ci hè sempre una piccula quantità di ferrite è / o martensite in l'azzaru è cusì i valori di permeabilità sò sempre sopra à 1. I valori tipici per l'acciaio inox austeniticu standard pò esse in l'ordine di 1.05 - 1.1.
Hè pussibule chì a permeabilità magnetica di l'acciai austenitici sia cambiata durante u processu. Per esempiu, u travagliu friddu è a saldatura sò rispunsevuli di aumentà a quantità di martensite è ferrite rispettivamente in l'azzaru. Un esempiu familiar hè in un lavu d'acciaio inossidabile induve u drainer flat hà pocu risposta magnetica mentre chì a ciotola pressata hà una risposta più alta per via di a furmazione di martensite particularmente in i cantoni.
In termini pratichi, l'acciai inossidabili austenitici sò usati per l'applicazioni "non-magnetiche", per esempiu l'imaghjini di resonance magnetica (MRI). In questi casi, hè spessu necessariu d'accordu una permeabilità magnetica massima trà u cliente è u fornitore. Pò esse bassu cum'è 1.004.
L'acciai martensitici, ferritici, duplex è di precipitazione sò magnetichi. -
Q
Quanti tipi di acciaio inox ci sò?
AL'acciaio inossidabile hè generalmente divisu in 5 tipi:
1.Ferritic - Questi acciai sò basati in Chromium cù picculi quantità di Carbon di solitu menu di 0.10%. Questi acciai anu una microstruttura simili à l'acciai di carbone è di bassa lega. Di solitu sò limitati in usu à sezioni relativamente sottili per mancanza di tenacità in saldature. Tuttavia, induve a saldatura ùn hè micca necessariu, offrenu una larga gamma di applicazioni. Ùn ponu micca esse induritu cù trattamentu termale. L'acciai High Chromium cù l'aghjunzione di Molibdenu pò esse usatu in cundizioni abbastanza aggressivi cum'è l'acqua di mare. L'acciai ferriti sò ancu scelti per a so resistenza à u cracking di corrosione di stress. Ùn sò micca formabili cum'è l'acciaio inox austeniticu. Sò magnetichi.
2.Austenitic - Questi acciai sò i più cumuni. A so microstruttura hè derivata da l'aghjunzione di Nickel, Manganese è Nitrogen. Hè a listessa struttura chì si trova in l'acciai ordinariu à temperature assai più altu. Sta struttura dà à questi acciai a so cumminazione caratteristica di saldabilità è formabilità. A resistenza à a corrosione pò esse rinfurzata aghjunghjendu Cromu, Molibdenu è Nitrogenu. Ùn ponu micca esse induriti da u trattamentu termale, ma anu a pruprietà utile di pudè esse induritu à u travagliu à livelli elevati di forza, mantenendu un livellu utile di duttilità è tenacità. L'acciai austenitici standard sò vulnerabili à u cracking di corrusione di stress. L'acciai austenitici di nichel più altu anu aumentatu a resistenza à u cracking di corrosione di stress. Sò nominali micca magnetichi, ma di solitu presentanu una certa risposta magnetica secondu a cumpusizioni è l'indurimentu di u travagliu di l'acciaio.
3.Martensitic - Sti acciai sò simile à ferritic steels in esse basatu nantu Chromium, ma hannu supiriuri Carbon levels up as high as 1%. Questu li permette di esse induriti è temperati assai cum'è l'acciai di carbone è di bassa lega. Sò usati induve l'alta forza è a resistenza di corrosione moderata hè necessaria. Sò più cumuni in i prudutti longu chì in forma di foglia è di piastra. Hanu generalmente bassu saldabilità è formabilità. Sò magnetichi.
4.Duplex - Questi acciai anu una microstruttura chì hè circa 50% ferriticu è 50% austenitic. Questu li dà una resistenza più altu ch'è l'acciai ferriticu o austeniticu. Sò resistenti à u cracking di corrosione di stress. L'acciai chjamati "duplex magre" sò furmulati per avè una resistenza à a corrosione cumparabile à l'acciai austenitici standard, ma cù una forza è una resistenza rinfurzata à u cracking di corrosione di stress. L'acciai "Superduplex" anu più forza è resistenza à tutte e forme di corrosione cumparatu cù l'acciai austenitici standard. Sò saldabili, ma anu bisognu di cura in a selezzione di consumabili di saldatura è input di calore. Hanu una formabilità moderata. Sò magnetichi ma micca tantu cum'è i gradi ferriticu, martensiticu è PH per via di a fase 50% austenitica.
5.Precipitation hardening (PH) - Questi acciai ponu sviluppà una forza assai alta aghjunghjendu elementi cum'è Copper, Niobium è Aluminium à l'azzaru. Cù un trattamentu termicu adattatu di "invecchiamento", si formanu particelle assai fini in a matrice di l'azzaru chì dà forza. Questi acciai ponu esse machinati à forme abbastanza intricate chì necessitanu boni tolleranze prima di u trattamentu finali di l'invecchiamento, postu chì ci hè una distorsione minima da u trattamentu finali. Questu hè in cuntrastu cù l'indurimentu è u temperatu cunvinziunali in l'acciai martensitici induve a distorsione hè più un prublema. A resistenza à a corrosione hè paragunabile à l'acciai austenitici standard cum'è 1.4301 (304). -
Q
Chì forme di corrosione ponu accade in l'acciaio inox?
AI formi più cumuni di corrosione in l'acciaio inox sò:
Pitting corrosion - A strata passiva nantu à l'acciaio inox pò esse attaccata da certe spezie chimiche. L'ioni di cloruru Cl- hè u più cumuni di questi è si trova in i materiali di ogni ghjornu cum'è u salinu è u bleach. A corrosione di pitting hè evitata assicurendu chì l'acciaio inossidabile ùn vene micca in cuntattu prolongatu cù sustanzi chimichi dannosi o scegliendu una qualità di acciaio chì hè più resistente à l'attaccu. A resistenza di corrosione di pitting pò esse valutata utilizendu u Numeru Equivalente di Resistenza di Pitting calculatu da u cuntenutu di l'alia.
Corrusione di Crevice - L'acciaio inossidabile precisa un suministru di l'ossigenu per assicurà chì a capa passiva pò formate nantu à a superficia. In crevices assai strette, ùn hè micca sempre pussibule per l'ossigenu per acquistà l'accessu à a superficia di l'acciaio inossidabile, per quessa chì hè vulnerabile à l'attaccu. A corrosione di a crepa hè evitata sigilendu e creve cù un sigillante flexible o usendu un gradu più resistente à a corrosione.
Corrusione generale - Normalmente, l'acciaio inossidabile ùn si corrode uniformemente cum'è l'acciai di carbone è di lega ordinariu. In ogni casu, cù certi sustanzi chimichi, in particulare l'acidi, a capa passiva pò esse attaccata uniformemente secondu a cuncentrazione è a temperatura è a perdita di metalli hè distribuita nantu à tutta a superficia di l'azzaru. L'acidu cloridicu è l'acidu sulfuricu à certi cuncentrazioni sò particularmente aggressivi versu l'acciaio inox.
Stress corrosion cracking (SCC) - Questa hè una forma relativamente rara di corrosione chì richiede una cumminazione assai specifica di tensione di tensione, temperatura è spezie corrosive, spessu l'ioni di cloruru, per esse. L'applicazioni tipiche induve SCC pò accade sò i tanki d'acqua calda è e piscine. Una altra forma cunnisciuta cum'è cracking di corrosione di stress sulfuru (SSCC) hè assuciata à l'idrogenu sulfuru in l'esplorazione è a produzzione di petroliu è gasu.
Corrusione intergranulare - Questa hè avà una forma abbastanza rara di corrosione. Se u nivellu di Carbon in l'azzaru hè troppu altu, Chromium pò cumminà cù Carbon per furmà Chromium Carbide. Stu succèri à temperature trà circa 450-850 deg C. Stu prucessu hè dinù chjamatu sensibilizazione è tipicamenti si faci durante a saldatura. U Chromium dispunibule per furmà a capa passiva hè ridutta in modu efficace è a corrosione pò esse. Hè evitata scegliendu una qualità bassa di carbonu i cosi chjamati gradi "L" o utilizendu un azzaru cù Titanium o Niobium chì combina preferenzialmente cù Carbon.
Corrusione galvanica - Sì dui metalli dissimili sò in cuntattu cù l'altri è cù un elettrolitu, per esempiu, acqua o altra suluzione, hè pussibile chì una cellula galvanica sia stallata. Questu hè piuttostu cum'è una bateria è pò accelerà a corrosione di u metale menu "noble". Pò esse evitata separà i metalli cù un insulator non metallicu cum'è gomma. -
Q
L'acciaio inox corrode?
AAncu l'acciaio inossidabile hè assai più resistente à a corrosione di l'acciaio di carbone o di lega ordinariu, in certi circustanzi pò corrode. Hè "stain-less" micca "stain-impossible". In ambienti atmosferici normali o basati in acqua, l'acciaio inossidabile ùn si corroderà micca cum'è dimustratu da unità di lavamanu domesticu, posate, casseruole è superfici di travagliu.
-
Q
Quandu hè statu scupertu l'acciaio inox?
ACi hè una visione larga chì l'acciaio inox hè statu scupertu in u 1913 da u metallurgista di Sheffield Harry Brearley. Hà spirimintatu cù sfarenti tippi d'azzaru per l'armi è hà nutatu chì un 13% di l'acciaio di Chromium ùn avia micca corrode dopu parechji mesi.